За бъдещи майки – бременна и с красиви крака

Упражнения за бременни майки

Упражнения за бременни майки

Подутите крака са истински кошмар за една жена, особено ако тя е бременна и ако времето е горещо. На повечето мъже това може би им звучи пресилено. Жените, които са се сблъскали с проблема знаят, че той е неприятен не само от естетическа гледна точка, но и като усещане. Чувства се умора, а понякога и болка.
На бременните по-често им се подуват краката. Причината е в обема на кръвната маса, който силно е нараснал. Затрудненото изкачване на кръвта към сърцето предизвиква смущения като изтръпване на крайниците,  тежест в краката и разширени вени. Разширяват се и капилярите – по лицето, раменете, ръцете и гърдите, но главно по краката.  Според специалистите тези проблеми засягат 1/3 от жените от  черната раса и 2/3 от жените от бялата. Обикновено след раждането изчезват.
В горещините не само бременните жени са податливи на подуване и разширени вени. С възрастта проблемът се среща все по-често. Трудно е напълно да го неутрализирате, но може да постигнете известен комфорт и да се погрижите да запазите краката си красиви по-дълго време.

Правете упражнения през деня
Винаги когато е възможно, вдигайте краката си нависоко, за да не засяда кръвта във вените и да ги разширява допълнително. Може да легнете на пода и да ги облегнете на стена или да ги качите върху стол за 20 минути. Ако нямате възможност да правите това на работното място и ако работата ви е на стол, на всеки час ставайте на пет минути да  се разтъпчете. Сутрин и вечер, докато е по-хладно, ходете пеш поне по 30 минути. Така ще заздравите мускулите, които въздействат върху съдовата система и помагат на кръвта да се изкачва.

Нощем слагайте възглавница под краката
По този начин, докато спите, краката ви ще си починат и на другия ден няма да усещате тежест. Лекарите препоръчват да се спи на лявата страна, особено за бременните – така се освобождават големите кръвоносни съдове от натиска, който матката упражнява върху тях. През лятото, когато имате проблеми с подуването на краката (което според лекарите е и признак за ниско кръвно налягане), внимавайте как ставате от леглото – резките движения могат да ви причинят  световъртеж. Най-добре е първо да легнете на една страна и с ръцете бавно да повдигнете тялото нагоре, след което да пуснете краката и отново бавно да се изправите.

Носете ниски обувки
За да не подлагате краката си на допълнителна умора, избягвайте токчетата. Другата крайност – ниските и равни подметки, също не се препоръчва от специалистите. И сами може да се убедите, че най-удобни и най-малко уморителни са дамските обувки с нисък и дебел ток.

Пийте повече течности
Това донякъде ще облекчи проблема с подуването на краката през деня.  Консумирайте повече сочни плодове като диня и пъпеш. Избягвайте солените храни, защото солта задържа водата в организма, което е една от причините за подуване на краката. Не прекалявайте и с кафетата, които пък действат като диуретик и обезводняват организма. Повече от едно  кафе не е препоръчително през лятото, а за бременните въобще не се препоръчва.

Използвайте епилатор, а не коламаска
Топлият восък разширява капилярите. Затова избягвайте и топлите вани.  По-добре вземайте хладък душ. Бременните жени трябва да избягват загряващите вани на краката дори и през зимата. Дългото излагане на слънце, което не се препоръчва за бременни, също може да причини разширени вени и капиляри. За да не ви се надуват краката, не бива да стоите дълго права. Трябва да избягвате всичко, което може да спира кръвообращението, и особено късите чорапи със стегнат ластик.

Оставете коментар!